کد خبر: ۱۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
«خودروکار» بررسی کرد؛

مقایسه بلند قامت‌های تازه وارد / رویارویی «نیسان ایکس تریل» و «رنو کولئوس»

مدت‌ها است که علاقه خودروسازان ژاپنی و فرانسوی برای حضور در بازار ایران علنی شده است و این خودروسازان سعی دارند تا مدل‌های محبوب و پرفروش خود را وارد ایران کنند تا سهم بیشتری از بازار را کسب کنند. اکنون به بررسی دو شاسی بلند تازه وارد به ایران می‌پردازیم.
به گزارش خبرنگار خودروکار، برند نیسان و رنو سابقه حضور طولانی مدتی در ایران دارند و هر ساله سعی دارند تا مدل‌های برتر خود را که مجاز به واردات به ایران است را با خود به این جا بیاورند. دو مدلی که یکی از آن‌ها توسط نیسان و دیگری توسط رنو وارد کشور شده است به ترتیب "ایکس تریل" و "کولئوس" است که در بازار ایران نیز به نوعی با هم رقابت دارند.

رنو کولئوس

*طراحی بدنه
ظاهر کولئوس شباهت بسیار زیادی به برادر کوچکتر خودش "تلیسمان" دارد. این زبان جدید طراحی رنو است که در مدل‌های جدید کولئوس، تلیسمان و مگان دیده می‌شود. ظاهر این خودرو کاملا چشم نواز است و همه پسند است. تقریبا کسی نمی‌تواند صفت "زشت" را به این خودرو نسبت دهد. خطوط بدنه، چراغ‌های روشنایی در روز با طراحی خاص و همچنین طراحی چراغ‌ها همگی حس قدرت و لوکس بودن را به راننده القا می‌کند.

*طراحی داخلی
داخل این خودرو هم زیبایی خودش را حفظ کرده و در تضاد با بیرون آن نیست. ارگونومی در کابین این خودرو مشهود است به طوری که همه چیز در سر جایش قرار دارد و شما به هیچ وجه به یک کنسول شلوغ و گیج کننده سر و کار ندارید. جنس مواد به کار رفته در اتاق این خودرو بسیار مرغوب بوده و حس خوبی به راننده منتقل می‌کند. صفحه نمایش بزرگ همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو است.

*پیشرانه و مشخصات فنی
رنو کولئوس از یک پیشرانه 2488 سی سی با حداکثر قدرت 170 اسب بخار در 6 هزار دور در رقیقه بهره می‌برد که این قدرت توسط یک جعبه دنده CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب 0 تا 100 کیلومتر این خودرو 9.8 ثانیه است.

*مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت این خودرو نسبتا خوب و قابل قبول بوده و در هر 100 کیلومتر تنها 8.3 لیتر بنزین به صورت ترکیبی می‌سوزاند. این خودرو همچنین دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 و پنج ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ است.

*آپشن‌ها و امکانات
به هنگام نشستن در این خودرو با انبوهی از امکانات مواجه می‌شوید. برخی از این امکانات شامل شدن درها و قطع شدن مدار سوخت رسانی هنگام تصادف، گرمکن صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی در 6 جهت، سانروف چند حالته مجهز به ایمنی، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران ، حسگر پارک کناری ، سنسور هشدار دهنده موانع جلو و عقب ، سیستم هشدار دهنده موانع و نقاط کور در حرکت BSW و مانتیور نقاط کور است.





نیسان ایکس تریل

*طراحی بدنه
طراحی ایکس تریل دارای همان اصالت همیشگی نیسان است و این را جلوپنجره این خودرو فریاد می‌زند. ظاهر این خودرو را در با کلمه می‌توان بیان کرد: "سادگی" ژاپنی در عین "زیبایی". این پسر ژاپنی بر خلاف رقیب فرانسوی از خطوط تیز بدنه برخوردارد نیست اما ظاهری هماهنگ و کمی عضلانی دارد. از نظر طراحی چراغ‌ها می‌توان گفت که رنو یک سر و گردن بالاتر از نیسان قرار دارد.

*طراحی داخلی
اتاق ایکس تریل به دلیل سادگی در طراحی مشخص می‌کند که یک شرکت‌ ژاپنی آن را طراحی کرده است. یکی از نکات قابل ذکر، طراحی نه چندان جدید اتاق است، اما این به معنای ایراد دار بودن آن نیست. طراحی کابین تقریبا بی نقص است و چرم استفاده شده در این (به خصوص اگر کرم رنگ باشد) حس خوبی به شما منتقل خواهد کرد. همچنین همه چیز در دسترس قرار دارد و ای این نظر نمی‌توان ایرادی در آن یافت.

*پیشرانه و مشخصات فنی
زیر کاپوت شاسی بلند نیسان یک پیشرانه 2488 سی سی قرار دارد که دارای 4 سیلندر و 16 سوپاپ است و حداکثر قدرت 171 اسب بخار را تولید می‌کند. جعبه دنده ایکس تریل نیز CVT است و شتاب 0 تا 100 کیلومتر این خودرو 10.3 ثانیه است.

*مصرف سوخت و استانداردها
در هر 100 کیلومتر، مقدار 8.3 لیتر به صورت ترکیبی از باک 60 لیتری این خودرو کاسته می‌شود. ایکس تریل استاندارد آلایندگی یورو5 را به خود اختصاص داده و پنج ستاره ایمنی از یورو انکپ دریافت کرده است.

*آپشن‌ها و امکانات
شاید به دلیل قدیمی‌تر بودن نیسان به این فکر کنید که نیسان دارای امکانات بسیار کمتری نسبت یه کولئوس است، در حالی که اصلا اینطور نیست. نیسان ایکس تریل دارای آپشن‌های خوبی است که از جمله آن‌ها سیستم هشدار فشار باد تایرها (TPMS)،  سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم کنترل شاسی فعال - سیستم توزیع متغیر گشتاور، رادار هشداردهنده خروج از خط و نقاط کور،  سیستم نگهدارنده خودرو در شیب، رادار شناسایی اشیاء متحرک، سیستم مانیتور دید ۳۶۰ درجه (AVM)، سیستم 4×4 تمام وقت نیسان (AWD همراه با کنترل دستی)،  سیستم تهویه هوای دوگانه اتوماتیک، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، سیستم ورود بدون کلید هوشمند و دکمه استارت، مانیتور چند منظوره پشت آمپر (VID)، صندلی‌های تمام چرمی با قابلیت تنظیم برقی برای صندلی‌های جلو و چراغ‌های LED دوگانه و سیستم نوربالای اتوماتیک است.






خبرنگار خودروکار: مازیار جعفریه
انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار